home  
  jenisherba  
  payment  
  contacts  
    Home Dasar Privasi Mengenai Kami

 
Jenis Kemurungan
Masalah Tidur
Masalah Panik
Masalah Suami-isteri
Masalah Trauma
Masalah Kurang Keyakinan
Masalah Cepat Letih
Masalah Kurang Selera Makan
Masalah Rasa Bersalah
Masalah Hilang Semangat
Masalah Tidak Tenteram
Masalah Kurang Daya Tumpuan
   
Artikel
Masalah Sesak Nafas Dan Cara Untuk Mengatasinya
Mengapa Orang Yang Mengalami Kemurungan Penampakan Hantu
Tekanan Menopause Dan Jantung Berdebar-debar
Punca dan Herba Berkaitan Hati Tidak Tenang
Simptom Gastrik Dan Cara Untuk Mengatasinya
   
   

Masalah tidak tenteram, selalu bertanya kenapa hati tak tenang,jantung berdebar tanpa sebab?hati tak tenang

Ciri-ciri Kemurungan Klinikal: Masalah Tidak Tenteram (nama samaran, bukan nama sebenar)

Encik Johari seorang pegawai pemasaran. Tugas hariannya memerlukan dia berjumpa dengan orang ramai samada di luar pejabat. Dia perlu keluar untuk berjumpa dengan pelanggan dan mendapatkan tempahan jualan daripada mereka. Sebelum bekerja, dia seorang pelajar cemerlang. Dia selalu mendapat pingat di bangku sekolah. Namun, selepas bekerja dia mula menunjukkan masalah hati tidak tenang. Disebabkan kerjanya sebagai pegawai pemasaran kebanyakan masa bekerja di luar pejabat, ini menambahkan lagi rasa hati tidak tenteram. Encik Johari selalu merasakan hati tidak tenteram. Dia kerap merasakan jiwa tidak tenteram apabila berjumpa dengan pelanggannya. Ini mungkin disebabkan dia perlu memuaskan permintaan semua pelangganya dan ada kalanya pelanggannya agak cerewet. Terdapat pelanggan yang sangat cerewet dan sukar dilayani.

Keadaan ini mengakibatkannya masalah perasaan tidak tenteram dan hati tidak tenteram. Encik Johari tidak dapat memahami kehendak pelangganya yang sentiasa berubah. Dia merasakan susah untuk memahami keperluan dan kehendak pelanggan dengan berkeyakinan. Makin hari makin Encik Johari rasakan hati tidak tenteram dan rasakan hidup tidak tenteram. Dia rasakan dirinya tidak selamat apabila bergaul dengan orang lain atau semasa bekerja. Dia jadi makin tidak tenteram dan asyik tanya dirinya kenapa hati tidak tenteram, kenapa jiwa tidak tenteram. Dia mula mencari maklumat dari internet untuk mengatasi masalah tidak tenteram.

Adakah ubat penenang dapat mengubati penyakit tidak tenteram?

Encik Johari mula mendapatkan bantuan daripada Kak Hannah. Kak Hannah mendapati masalah hati tidak tenang dan jiwa tidak tenteram Encik Johari berpunca daripada masalah masa kecilnya. Semasa kecil, Encik Johari tidak mendapat kasih sayang daripada ibu-bapanya. Dia mempunyai 8 orang adik beradik dan biasanya mereka kurang memberikan kasih sayang kepadanya kerana dia ialah anak sulung. Dari kecil, dia terpaksa jaga kesemua adik-beradiknya dan maknya akan marahnya sekiranya adiknya terjatuh atau menangis. Dari kecil dia asyik rasakan ibu-bapanya tidak sayang padanya dan asyik jaga kehidupan adik-adiknya yang kecil. Dia juga mengaku dia memang rasakan hidup tidak tenteram masa kecil sebab ketiadaan kasih sayang ibubapanya masa kecil dan sentiasa rasa takut kehilangan ibu bapanya. Disebabkan dia tidak berani menyuarakan perasaan semenjak kecil, semua perasaan ini terpendam dalam hatinya. Dia juga rasakan orang lain mungkin berfikiran jahat terhadap diri sendiri. Dia rasa dirinya bersendirian dan tidak ada orang yang sayang padanya dari kecil. Dia selalu rasakan dunia tidak selamat baginya dan jantung berdebar tanpa sebab. Masalah kecil ini membawa kesan negatif kepada Encik Johari walaupun dah dewasa.

Selepas rawatan untuk masalah hati yang tidak tenteram daripada Kak Hannah, Encik Johari jadi makin tenang hati dan rasakan jiwanya tenteram dan hidupnya makin tenteram. Dia boleh merasakan masalah hati tidak tenteram berkurangan dan semakin stabil emosinya. Dia tidak lagi selalu rasakan orang lain berfikiran jahat terhadap dirinya dan boleh bergaul dengan baik dengan pelanggan. Encik Johari kembali tenang hati, tidak lagi jantung berdebar tanpa sebab, tidak kerap kali rasa sesak nafas dan boleh menjalankan hidup dengan berkeyakinan.

herbamambantu

 
Contact +6016 9693879
Puan Hannah
Email

kemurungan@gmail.com

 


 

 

 

 
 
 
Copyright © kemurungan.com
Home Contacts Sitemap